Sommige werknemers zijn wel erg letterlijk via een bepaalde stroming bij Cronos aan de Leie beland! Zo ook Mathias Clarysse, Business Development Manager, Entrepreneur en local pur sang. Hij ontmoette Cronos’ founding father Dirk Deroost enkele jaren geleden in China en werd zo naar Cronos aan de Leie gevoerd. Sindsdien ligt hij hier goed op koers.

Welke stroming heeft je tot bij Cronos aan de Leie gebracht?

“De stille oceaan (lacht). Ik had een corporate carrière van meer dan 10 jaar achter de rug bij een gekende food retailer en werkte tegen het einde van mijn loopbaan in een innoverende managersfunctie. In deze hoedanigheid ging ik mee op inspiratiereis naar China waar ik Dirk Deroost (CEO van de Cronos Groep) tegen het lijf liep. Er was een wederzijdse klik en ook de ambities bleken te matchen. Hij vertelde me over Cronos aan de Leie als softwarehuis en de ambitie die daar leefde om de cluster nog meer op de kaart te zetten. In een lokale omgeving werken die entrepreneurship en zin voor initiatief stimuleert, overtuigde me meteen.”

Waarom ben je met Cronos aan de Leie in zee gegaan?

“Het ecosysteem van Cronos aan de Leie inclusief de brede competenties die ze uniform naar klanten brengen, sprak me enorm aan. Diepgaande expertise kunnen aanbieden als antwoord op een snel veranderende wereld, daar wou ik deel van uitmaken. Ik werk daarenboven graag tussen en met ondernemers. Die hebben de drive om vooruit te willen, engageren zich om een extreme klantenfocus te behouden en om the extra mile te gaan. Ik zit zelf ook zo in elkaar en neem dat van nature mee in mijn job. Tot slot is het geografische me op het lijf geschreven, want ik ben een kind van de streek. Ik ben al geruime tijd actief in Oost- en West-Vlaanderen en daardoor ken ik wel wat boeiende ondernemers en kan ik bij wijze van spreken in mijn achtertuin werken.”

Wanneer voel jij je als een vis in het water op je werk?

“Voornamelijk het feit dat ik voel dat de normen en waarden die ik uit mijn opvoeding meekreeg hier ook terugkomen. Ik heb niet de ambitie om koste wat het kost een bepaalde deal te sluiten. Voor mij is het vooral belangrijk om de klant oprecht te helpen. Dat zit in mijn DNA ingebakken. Als vertrouwenspersoon of een bruggenbouwer: dàt is veeleer hoe ik herkend wil worden. Wanneer klanten naar mij toekomen met de vraag: “Mathias, kan je ons met x of y helpen?” dan spreken we van een geslaagde vertrouwensrelatie. Mijn ervaring ondersteunt die customer centricity ook. Authentiek zijn (en blijven) stuwt me vooruit.”

In welke wateren vaar je al eens vast?

“Voor mij is de klant koning dus met mensen met een andere (werk)ethiek of met een ander engagement vind ik het weleens moeilijker samenwerken... Een grotere uitdaging is echter dat de wereld zo snel verandert. Als brug tussen Cronos en de klant moet ik transparant durven toegeven wanneer mijn kennis ontoereikend is. Al kan ik daaraan toevoegen dat dat net het prachtige is aan Cronos aan de Leie (en bij uitbreiding de Cronos Groep): wij hébben dat ecosysteem. Er is enorm veel en uitgebreide expertise in de groep om klanten voor te leggen.”

Welke zeeën hoop je nog te kunnen bevaren bij Cronos aan de Leie in de toekomst?

“Ik ben een sociaal dier dus ik duim toch redelijk vurig dat we mekaar snel weer fysiek mogen ontmoeten. Ik wil nieuwe mensen leren kennen, mijn netwerk uitbouwen en een consequent authentieke vertrouwenspersoon zijn voor mijn klanten. Om hen optimaal te begeleiden moet ik met hen aan tafel kunnen zitten en zelf mijn eigen kennis ook onderhouden en verruimen. Aan dat verhaal blijf ik met hart en ziel schrijven bij Cronos aan de Leie.”

“Tot slot zal ik me altijd engageren om noden bij de klant of in de markt te detecteren en hier een antwoord op pogen te bieden met een eigen initiatief.”

Geïnspireerd geraakt door het verhaal van Mathias en zin om ook mee aan het verhaal te komen pennen? Neem dan zeker, geheel vrijblijvend, contact met ons op; we leren je graag kennen! arrow-right-long