Ken je Nicolas al? Hij is onze kersverse Service Delivery Manager. Hij zorgt voor de opvolging van het service level na de oplevering van het project. Zijn rol is tweezijdig, intern zorgt hij voor de tijdige opvolging van de incidenten, events, service requests en change requests. Extern zorgt hij voor de periodieke afstemming met de klant gedurende de looptijd van het contract.

Het doel van de service organisatie is klanten tevredenheid en klantenbinding. Indien over de looptijd van het contract, de noden van de klant zouden veranderen is het van belang dat die geleverde dienst gaat mee evolueren. And that’s where Nicolas comes in.

Welke stroming heeft je tot bij Cronos aan de Leie gebracht?

“Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging, terug in de IT-sector. De rol van service manager wou ik blijven behouden en verder ervaring in vergaren. Ik wou liever terug service leveren op software producten, dan op hardware. Mijn contact met Cronos aan de Leie kwam eigenlijk onverwacht. Nadat Neal me compleet enthousiast had gemaakt in ons kennismakingsgesprek, is het vrij snel gegaan. Het was duidelijk dat ik een meer technologische uitdaging zou krijgen, met deels een focus service delivery en operations. Dit was exact waar ik naar opzoek was."

Waarom ben je met Cronos aan de Leie in zee gegaan?

“Ik zocht vooral een jong en dynamisch bedrijf met een link naar software ontwikkeling of op zijn minst software onderhoud. Wat me aantrok aan Cronos, is dat het een Belgische organisatie is met toch voldoende omvang. Na jaren in een corporate, Amerikaanse mind-set te hebben doorgebracht leek het interessant om te zien waar de verschillen zitten. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik blij ben dat ik niet naar Brussel of Anwerpen moet pendelen."

Wanneer voel jij je als een vis in het water op je werk?

“Dan gaat het vooral over dagen waarbij ik iets succesvol heb kunnen neerzetten of iets kon afwerken dat al een tijd liep. Dat kan gaan van het ondersteunen van een klant tot het intern afstemmen over de processen en procedures. Dagen waarbij ik op het einde van de dag weinig wezenlijke resultaten zie, vind ik niet zo fijn. Ik blijf niet graag in een status quo hangen, het moet vooruit gaan. Het helpt me dan weleens om door mijn outbox en agenda te gaan. Zo zie ik vanzelf dat ik dag toch nuttig gespendeerd heb. Some things just take time.”

In welke wateren vaar je al eens vast?

"Ik ben iemand die soms te veel tegelijk wil doen, om dan tot de constatatie te komen dat ik te weinig tijd heb om alles correct af te werken. Als niemand zijn hand opsteekt om iets te doen, weliswaar in mijn vakgebied, dan neem ik het vaak op mij. Een werkpunt voor mezelf is mijn to do lijst goed beheren en op te volgen of ik het kan afwerken binnen de vooropgestelde tijd.”

Welke zeeën hoop je nog te kunnen bevaren bij Cronos aan de Leie in de toekomst?

“Vooralsnog wil ik eerst onze service organisatie uitbouwen en hier de awareness rond creëren, zowel binnen de groep als naar klanten toe. We gaan timmeren aan één portaal waar klanten kunnen aankloppen. Daarnaast werken we aan de interne afspraken en procedures om de werking tussen de service organisatie en de andere bedrijven een kader te geven. Op termijn zou ik graag collega’s hebben zodat we een service team kunnen uitbouwen, maar dat is nog toekomstmuziek!"

Geïnspireerd door het verhaal van Nicolas en zin om ook mee aan het verhaal te komen timmeren? Neem dan zeker, geheel vrijblijvend, contact met ons op; we leren je graag kennen! arrow-right-long