Bij Cronos aan de Leie zijn we er rotsvast van overtuigd dat elk bedrijf anders is. Onze software oplossingen zijn dan ook het resultaat van een aanpak op maat. Voor Van Dessel bijvoorbeeld, bouwden onze collega’s van Debreuck-Neirynck een custom solution om hun administratief proces onder handen te nemen. Hun VD Fleet Solutions tool zorgt ervoor dat ze in een platform een overzicht hebben van verzekeringen, contracten, mobiliteitsbudgetten... Benieuwd naar wat die tool nog meer kan? Lees dan zeker verder!

Efficiënt en transparant fleet management

Van Dessel Fleet Solutions heeft al jaren een voortrekkersrol op het gebied van wagenparkverzekering, -beheer en het bieden van verzekeringsondersteuning aan zowel transportbedrijven als ondernemingen met een eigen wagenpark. Samen gingen we op zoek naar een oplossing voor een efficiënter en minder tijdrovend administratief proces.

Vanaf het begin was het duidelijk dat de oplossing aan een aantal eisen moest voldoen:

  • Eén performant beleid voor alle voertuigen.
  • Gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid staan centraal.
  • Er is een integratie van zowel het verzekeringsgedeelte als de schadeclaims.
  • De tool is tijdsbesparend, duidelijk en transparant.

En zo ontwikkelden Van Dessel en Debreuck Neirynck wat nu VD Fleet Solutions is. Een performant fleetmanagementplatform...

  • ... dat via API's gemakkelijk geïntegreerd kan worden met eigen wagenparksoftware.
  • ... waar alle kosten, cruciale gegevens en schadeclaims eenvoudig kunnen worden beheerd.
  • ... waar voertuigen, bestuurders en verzekeringsdekkingen snel kunnen worden toegevoegd of verwijderd.
  • ... waar schadeclaims eenvoudig kunnen worden ingevoerd en gevolgd.
  • ... waar er 24/7 een overzicht is van al uw wagenparkgegevens.
  • ... waar de communicatie met verzekeringsmaatschappijen, advocaten en experts transparant kan worden opgevolgd.

VD Fleet Solution 2.0

De samenwerking tussen Van Dessel en Debreuck Neirynck is er ééntje die al meer dan 10 jaar loopt. Begonnen als een mobiliteitsproject, geëvolueerd naar VD Fleet Solutions is, en ondertussen is de VD Fleet Solutions 2.0 ook gelanceerd.

Aangezien het aantal gebruikers en types voertuigen toeneemt, is het belangrijk om de vinger aan de pols te houden. Voortdurend nieuwe features toevoegen zorgt voor een moderne, robuuste en performante applicatie, gekenmerkt door een bevredigende snelheid. Daarom werden bij de 2.0 versie 3 grote aanpassingen doorgevoerd:

  • De toevoeging van een boekhoudgedeelte.
  • Een totale make-over van de applicatie layout.
  • Een verbeterde look & feel en gebruikerservaring.

Hiermee wil Van Dessel de eindgebruiker meer onafhankelijkheid bieden. In plaats van dat de klant voortdurend moet mailen wanneer hij een vraag heeft, kan je nu een aantal zaken zelf aangeven in het platform. Daarmee voorkomen we dubbele en zelfs driedubbele invoer. Kortom, Van Dessel blijft constant streven naar een nog efficiëntere en gebruiksvriendelijkere applicatie.

Wat zijn de volgende stappen?

Nu steeds meer bedrijven hun werknemers een mobiliteitsbudget ter beschikking stellen en hen zelf laten beslissen hoe ze dat besteden (trein, fiets, auto,...), wil Van Dessel in de toekomst een persoonsgerichte aanpak hanteren. Dit laatste onder de noemer 'VD Mobility solutions'. Duurzaamheid en ecologisch ondernemen worden steeds belangrijker. Het is dus cruciaal om de diensten daaraan aan te passen.

Geïnspireerd door dit verhaal? Getriggerd om samen te werken? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! arrow-right-long